Bokningsvillkor

Regler för uthyrning och avbokning

Ni är välkomna att disponera rummet för övernattning från incheckning kl 15.00 den avtalade ankomstdagen till utcheckning kl 11.00 på avresedagen.

Bokningen

Ni ansvarar själva för att kontrollera att bokningen är korrekt vad gäller t.ex. ankomst- och avresedatum och antal bäddar i rummet. Er bokning är först gällande efter fullgjord betalning.

Betalning

Vi tillämpar förskottsbetalning. Bokningen ska vara betald och klar innan tillgång ges till rummet.

Observera att vi är en kontantfri verksamhet.

Välj om ni vill betala via kortbetalning online (STRIPE) eller via faktura (ingen fakturaavgift). Betalning av fakturan ska vara oss tillhanda 2 bankdagar innan ankomst. Andra regler gäller för grupper och företag. Det går också att betala med kort eller swish i receptionen vid ankomst. Om bokningen har gjorts via Booking.com gäller deras betalningsalternativ.

Avbokning – gäller bokningar via vår egen hemsida eller receptionist

Under rådande omständigheter med Coronapandemin vill vi ge våra gäster stor flexibilitet och har därför infört nya generösa avbokningsvillkor. Nu kan du som har bokat via vår egen hemsida eller via receptionist avboka fram till kl 15 dagen innan ankomst. Vid senare avbokning debiteras 100% av bokningen. OBS! För dig som har bokat via Booking.com gäller deras avbokningsvillkor, vilka framgår i bokningsbekräftelsen från dem. För grupper över 10 personer gäller andra avbokningsregler.

Era skyldigheter

Ni är skyldiga att vårda rummet och byggnaderna väl, och att följa våra ordningsregler och anvisningar. Ni ansvarar själva för skador som uppstår på fastigheten och dess inventarier genom att ni eller någon i ert sällskap varit oaktsam. Eventuell misskötsel efterfaktureras, belopp beroende på skadans omfattning. Nedsmutsning av rummet och dess inventarier som kräver grovstädning kommer att debiteras gästen med en startsumma på 1000 kr. Totalt belopp beroende på grovstädningens omfattning. Observera att det är historiska kulturminnesmärkta byggnader i en gammal fästning som ni vistas i, vi ber er därför att vara extra försiktiga.

Det är inte tillåtet att låta fler personer övernatta i rummet än vad som avtalats i er bokning. Detta är också mycket viktigt med tanke på utrymning vid eventuell brand.

Ni är skyldiga att följa de bestämmelser angående rökförbud som gäller på hela boendeanläggningen. Rökförbudet gäller all rökning (även e-cigaretter) och gäller i samtliga utrymmen inomhus, i anslutning till entréer samt vid trädgårdsmöblemanget. Rökning inomhus efterfaktureras utifrån skadans omfattning, men minst 5000 kr.

Husdjur tillåts ej medfölja till boendet. Vi har inga “husdjursrum”.

Mellan kl 23.00 och 07.00 är ni skyldiga att iaktta största hänsyn och tystnad gentemot övriga gäster. Generellt gäller att visa hänsyn och respektera varandra då det är många gäster som bor samtidigt i husen. Vid störande uppförande eller hänsynslöshet gentemot personal eller andra gäster förbehåller sig ansvarig uthyrare rätten att avhysa gästen. Narkotikapåverkan- och eller narkotikainnehav anmäles direkt till polisen och gästen avhyses. Ingen ersättning utgår till gäst som blivit avhyst innan ordinarie utcheckningsdag.

Incheckning sker tidigast kl 15 om inget annat avtalats med gästen. Vid incheckning ska giltig fotolegitimation kunna uppvisas och samtliga personer som checkar in ska vara 18 år eller äldre. Undantaget är barn som får checka in med sin vårdnadshavare. Boendet kan neka gäst att checka in om denne är berusad, narkotikapåverkad eller uppträder aggressivt. Ansvarig uthyrare har i dessa fall inget ansvar att ersätta gästen eller hitta annat boende åt gästen.

Ni är skyldiga att återlämna rumsnyckeln senast kl 11.00 på avresedagen. Borttappad nyckel debiteras gästen med 1500 kr.

Fästningens – som ansvarig uthyrare förbehåller sig rätten att avhysa gästen om dessa bokningsvillkor inte respekteras.

Reklamationer och klagomål

Fel som uppstår under er vistelsen ska anmälas omgående till oss via receptionen eller till vårt telefonnummer 0340-69 24 69 så att vi har en möjlighet att åtgärda problemet. Reklamationer som kommer i efterhand kan därför inte ersättas. Har ni synpunkter och idéer får ni gärna skicka detta till info@fastningens.se

Städning

Vid övernattning i vandrarhemmet (Fängelset) ska eventuell disk diskas upp och ställas tillbaka i köksskåpen. I Hus10 och Hus 13 ställs disken på brickvagnen i frukostserveringen. Alla ansvarar själva för att städa efter sig i allmänna utrymmen som kök och i stora salen i vandrarhemmet.

Städning (i normal omfattning) av rummet ingår i alla bokningar.

Uthyrare

Ansvarig uthyrare – Fästningens rum vid havet, är skyldig att ge er en skriftlig bekräftelse på er bokning samt informera om hur betalning ska ske. Vi ska även informera om hur ni får tillgång till rumsnyckeln samt ge annan betydelsefull information om er bokning så som ovanstående bokningsvillkor.